Denne hjemmeside benytter cookies, som anvendes for at samle information omkring hvor mange mennesker, som besøger denne hjemmeside. Såfremt du fortsat anvender vores hjemmeside, så accepterer du brugen af cookies. Hent mere information omkring cookies brugt på Vestas.com og hvordan disse kan slettesher:

Serviceaftaler

I løbet af en vindmølles typiske levetid på 20 år udsættes den for skiftende og til tider hårde vejrforhold, der kan påvirke dens drift. Derfor skal din vindmølle jævnligt serviceres for at minimere nedetid og sikre stabil drift af vindmøllen gennem hele dens levetid.

Vestas serviceprogram tilbyder en række forskellige servicekoncepter, der gør det muligt for dig, at sammensætte den serviceaftale, der passer bedst til dine behov. Fælles for alle serviceaftalerne er, at de sikrer den optimale drift af dine vindmøller gennem hele deres levetid.

Læs mere om Vestas’ forskellige servicekoncepter ved at klikke på felterne i menuen ovenfor.

Basis serviceaftaler

Med en basisaftale hos Vestas får du en forsikring på, at dine møller bliver vedligeholdt i henhold til gældende kvalitets- og sikkerhedsstandarder. 

Vi har udviklet to nye servicekoncepter til service af Vestas kW-vindmøller i Danmark. Konceptet gør det muligt for dig at sammensætte den serviceaftale, der bedst passer til dine behov - og så til en konkurrencedygtig pris.

Det eneste, du skal tage stillling til, er, om det er prisen eller fleksibiliteten i serviceaftalen, der er det vigtigste for dig.


BasisØkonomi

Hvis prisen er det afgørende for din årlige mølleservice, så finder du i BasisØkonomi en serviceaftale med de nødvendige serviceeftersyn til en besparelse på 20 % af dine årlige serviceomkostninger. I kontraktens 5-årige løbetid får du to årlige serviceeftersyn og alle forbrugsmaterialerne i den faste service af din mølle med i prisen.

BasisPlus

Hvis fleksibilitet og valgfrihed er det vigtigste for dig, så giver BasisPlus dig muligheden for at tilpasse din årlige mølleservice præcist til dit behov. Skal du for eksempel have mølleovervågning og levetidsforlængelse med i prisen? Eller er en vingerodsscanning mere nødvendig?

Med en 3-årig serviceaftale gennem BasisPlus 3 kan du frit vælge en ekstra tillægsservice, mens du med en 5-års kontraktperiode i BasisPlus 5 får tre valgfri tillægsservices med i prisen.

Hent brochureBasisPlus og BasisØkonomi 

Kontakt os for at få et tilbud

Udvidet serviceaftale 

Med en udvidet serviceaftale gennem Vestas øger vi din økonomiske sikkerhed. Vi tilbyder dig en fast pris på både planlagte og uplanlagte vedligeholdsopgaver, så du ikke får uforudsete regninger. 

I den udvidet serviceaftale får du de to årlige servicetjek og alle forbrugsmaterialer, servicetimer og reservedele inklusiv. Kun udgifter relateret til udskiftning af hovedkomponenter er ikke inkluderet i serviceaftalen. 

Kontakt os for at få et tilbud.

Alt-inklusiv serviceaftaler

Maksimal oppetid (AOM 4000)

Hvis det afgørende for din serviceaftale, at dine vindmøller har en maksimal oppetid, garanterer vi i en AOM 4000 serviceaftale, at de er i drift i helt op til 97 % af tiden. Dette kaldes tidsbaseret driftstilgængelighedsgaranti. 

Serviceaftalen dækker en periode på op til 10 år med mulighed for at forlænge kontakten med 5 år af to omgange herefter.  

Kontakt os for at få et tilbud.

Vestas tilbyder to forskellige alt-inklusiv servicekoncepter, hvor vi påtager os det fulde driftsansvar for dine møller. Både ved planlagte og uplanlagte serviceeftersyn dækker Vestas alle omkostningerne. 

På denne måde kender du alle dine serviceomkostninger for hele kontraktperioden. Det skaber gennemsigtighed og minimerer dine risici forbundet med driften af dine vindmøller.

Eneste du skal tage stilling til er, om det er møllernes årlige produktion eller oppetid, der er afgørende for din investing.


Maksimal produktion (AOM 5000)

Hvis det afgørende for dig er, at dine vindmøller kan levere en maksimale energiproduktion, får du med AOM 5000 serviceaftalen en produktionsbaseret driftstilgængelighedsgaranti. I denne serviceaftale bestræber Vestas sig på at udføre service og vedligeholdelses opgaver i de perioder, hvor vinden blæser mindst, så opgaverne påvirker vindmøllens energiproduktion mindst mulig.

Med AOM 5000 serviceaftalen får du også adgang til vores nye Condition Monitoring System software (CMS), der overvåger møllen på alle tidspunkter af døgnet. Dette gør os i stand til at reagere på eventuelle problemer, før de opstår, og det hjælper os med at minimere den tid, hvor møllen ikke er i drift.

Serviceaftalen dækker en periode på op til 10 år med mulighed for at forlænge kontrakten med 5 år af to omgange.

Kontakt os for at få et tilbud.